Краща школа дисципліни є сім'я. Смайлс С.



ПОРАДИ ДЛЯ БАТЬКІВ. "ПОГАНО - ДОБРЕ"


корисний сайт для батьків

http://dityinfo.com/

Безпечний та цікавий сайт для дітей

http://sonyashnik.com/

Перевірка техніки читання у учнів 1 класу

Зараз багато дітей йдуть в школу, вже вміючи читати. І тільки деякі вчаться цього в 1 класі. Тим не менш, у першому півріччі першого навчального року проходить початкова перевірка техніки читання. Давайте спочатку розберемося з цим поняттям. Під технікою читання батьки найчастіше розуміють кількість слів, яку читає (вимовляє) дитина за 1 хвилину. Але це тільки одна складова. Учитель звертає увагу на правильність читання слів, виразність (дотримання знаків пунктуації), ступінь розуміння прочитаного тексту. З плином навчального року діти вчаться читати краще, відповідно повинна поступово підвищуватися техніка читання кожної дитини.

Є певні, затверджені норми техніки читання в 1 класі.

Нормативи техніки читання в 1 класі:

  • перше півріччя – 25-30 слів за хвилину;
  • друге півріччя – 30-40 слів за хвилину.

Підкреслимо, що це орієнтовні норми техніки читання.

У першому класі оцінки не ставлять. Але якщо вам цікаво оцінити результат вашої дитини, то можна зробити це наступним чином:

  • оцінка «5» — більше 40 слів за хвилину;
  • оцінка «4» — від 31 до 40 слів за хвилину;
  • оцінка «3» — від 25 до 30 слів за хвилину;
  • оцінка «2» — менше 25 слів.

Ще раз нагадаємо, що кількість прочитаних слів – не єдиний показник техніки читання. Учитель зверне увагу на правильність вимови слів/помилки, читає учень прості слова цілком або по складах, робить паузи в кінці речення, виділяє інтонацією знаки пунктуації.

Перевірка техніки читання вдома

Якщо ви хочете перевіряти відповідність техніки читання вашої дитини нормам протягом всіх наступних класів початкової школи у домашніх умовах, вибирайте тексти, відповідні віку. Для першокласника це повинні бути прості тексти з коротким пропозиціями, короткими словами. Після прочитання тексту, попросіть розповісти дитину про те, що вона прочитала. За необхідності задайте навідні запитання.

Батьки, які дбають про успіхи своїх дітей у навчанні, замислюються над тим, як допомогти дитині читати у відповідності з нормою техніки читання в першому класі.

Необхідно зрозуміти, що швидкість – це тільки один з параметрів, якими характеризується читання. Не менш важливі: здатність розуміти прочитане, вміння виразно читати вголос, вміння читати про себе. Тому потрібно розвивати всі в сукупності.

Для того, щоб навчитися читати, потрібно, щоб дитина полюбила читання і книги. Ось кілька підказок, як можна сприяти цьому:

  • Читати дітям уголос. З дітьми постарше весело і корисно читати за ролями, особливо якщо книга захоплююча.
  • Купувати якісні книги, відповідно до віку. Завдання батьків звертати увагу не тільки на зміст (хоча це теж, без сумніву, важливо), але і на оформлення. Чим молодша дитина, тим більше повинно бути ілюстрацій, більші букви.
  • Пропонуйте книги, у відповідності з інтересами дитини. Якщо сусідка розповіла, що її синові дуже сподобалося читати Карлсона, а вашій дитині не цікаво і більше хочеться читати про машинки , поступіться. нехай читає що йому цікаво.
  • Ви ж хочете, щоб він полюбив читання, а не навпаки? Також зверніть увагу на те, що в той час, коли дитина ще тільки вчиться читати, великі тексти йому важко осилити. Тому потрібні цікаві книги, де багато картинок, менше тексту. Наприклад, комікси. Або дитячі енциклопедії — основний текст енциклопедії читати ще важко, але дитина може розглядати картинки, читаючи підписи до них.

Діти багато чому вчаться у своїх батьків. Якщо в сім’ї читають дорослі, то діти звикають до того, що книги – друзі людини. Читайте самі!


П'ять способів, які допоможуть прищепити дітям любов до читання та перетворять його на розвагу.

Любіть своїх дітей більше за все на світі,
Адже вони – це щастя на землі
Маленькі янголи – веселі наші діти,
Вони найкраще, що ми маємо в житті
І навіть якщо десь вони пустують,
Не слухають дорослих, вередують,
Не варто їх сварити чи кричати,
А краще пояснити й обійняти
Вони ж лише ступають перші кроки
Їм все цікаво, стільки запитань,
В них будуть ще в житті свої уроки
Дозвольте їм ступати без вагань,
І з кожнем днем ставатимуть все старші,
Садочок, школа, потім інститут,
Одруження, робота, власні діти,
У кожного в житті є свій маршрут,
Цінуйте кожен день, що поруч з ними
І бережіть кожну щасливу мить,
Робота не замінить вам дитину
А час дитинства швидко пробіжить!

Download
5_дієвих_способів_захопити_дитину_читанн
Adobe Acrobat Document 341.7 KB

ВІдео для батьків


Download
Як_виховати_порядну_і_чемну_дитину.PDF
Adobe Acrobat Document 230.7 KB
Download
Діти_і_компютерна_залежність.PDF
Adobe Acrobat Document 353.0 KB
Download
Батькам_про_активність_та_гіперактивніст
Adobe Acrobat Document 138.4 KB
Download
Агресивна_дитина.PDF
Adobe Acrobat Document 209.3 KB
Download
РОДИННО-_сімейне_виховання.PDF
Adobe Acrobat Document 451.2 KB

Рекомендована література для батьків

  • 1.Концепція державної сімейної політики: Затв. постановою Верховної Ради України від 17 верес. 1999 р. № 1063 // Позакласний час. — 2004. — Берез. (№ 5/6). - С. 7-10.
  • 2. Програма формування педагогічної культури батьків / Державний центр соц. служб для молодіДерж. ком. у справах сім'ї та молоді; Ін-т проблем виховання АПН України; За ред. Постового В.Г. — К.: 2003. - 112 с. - Бібліогр.: С. 96-103.
  • 3. Сімейний кодекс України (Набирає чинності з 1 січ. 2003 р.) (Урядовий кур'єр, 6 берез. 2002 р., № 44. — С. 5; Орієнтир, № 8, 2002) / Упоряд.:В.Сунцов. — X.: Консум, 2002. — 92 с.
  • 4. Сім'я і діти. Програма родинно-національно¬го виховання та навчально-тематичний план педа¬гогічної освіти батьків / В.Г.Постовий та ін. — К.: ІЗМН, 1997. — 56 с. / Мін-во освіти України. Ін-т змісту і методів навчання.
  • 5.Арнаутова Е. Социальное самочувствие семьи / Е.Арнаутова» //Дошк. воспитание. — 2004. — № 6. - С. 57-63.
  • 6. Бабенко К. У якій сім'ї ми живемо / К.Бабенко, О.Возіянова // Психолог (ШС). — 2004. — Січ. (№ 3/4). - С. 34-37.
  • 7. Баніт О. Батьківська педагогіка за Сухомлинським / О.Баніт // Шкіл. світ. — 2002. — Жовт. (№ 39). - С. 2.
  • 8. Барсукова І. Батьки і діти: як порозумітися? / І.Барсукова // Уряд, кур'єр. — 2004. — Жовт. (№ 188). - С. 12.
  • 9. Белкин А.С. Знаете ли вы своего ребенка? — М.: Знание, 1986. — 80 с.
  • 10. Бондаровська В.М. Що ми можемо зробити, щоб запобігти домашньому насильству: Роздуми та поради психолога. — К.: СДМ-Студіо, 1999. — 63 с.
  • 11. Гончаренко І. Порадник батькам, як виховувати дітей. — Скратон, 1962. — 44 с.
  • 12. Гуров В.Н. Семья в системе формирования современной личности / В.Н.Гуров, А.Е.Шабадцас // Пед. образование и наука. — 2001.— № 4. — С. 29—40.
  • 13 Єрофєєва Л. Надання допомоги батькам у сімейному вихованні / Л.Єрофєєва // Почат. освіта. - 2004. — Трав. (№ 20). - С. 18-26.
  • 14. Зайченко А. Батьки і діти, або Подорож у світ дитини і сім'ї / А.Зайченко // Шкіл.світ. — 2003. — Верес. (№ 34).- С. 1—2.
  • 15. Ільченко І. Дружба з батьками /1. Ільченко // Сільська шк. України.— 2004. — Трав. (№ 15). —C. 21-23.
  • 16. Иванова Н.П. Воспитание детей в семье в контексте социальньїх изменений / Н.П.Иванова, ИА.Бо- бьілева и др. // Нач. шк. — 2004. — № 3. — С. 6—13.
  • 17. Исаева И. Ю. К вопросу об организации семейного досуга / И.Ю.Исаева// Нач. школа плюс до и после. — 2004. — № 4. — С. 70—74.
  •  
  • 18. Беженова М. Веселая математика /Худож. З.Гринько. — Донецк: Сталкер, 2002.— 316 с.: ил.— (Скоро в школу).
  • 19. Бабій В. Сімейні традиції та їх виховне значення // Позакласний час, 2004, - № 7-8, С. 27-31.
  • 20.  Вивчаємо природу рідного краю: Знай, люби, бережи /Уклад. В.Федієнко; Худож. І.Начинова.-X.: Торсінг, 2001. — 24 с.: ілюстр.
  • 21.  Волшебньїй праздник /Пер. с англ. АЛевинзон. — М.: Росмзн, 2000. — 96 с.: ил. — (Вместе с мамой,. вместе с папой).
  • 22.  Вчимо англійську без проблем: Ігри, вірші, те- мат. слов. /Уклад. Т.Жирова, В.Федієнко; Худож. М.Гец, І.Начинова. — X.: Торсінг, 2001. — 24 с.: ілюструй (Крок до школи).
  • 23.  Вчимось мислити без проблем: Увага, логіка, пам'ять /Уклад. В.Федієнко, Г.Марченко, О. Худож. І.Начинова. — X.: Торсінг, 2001. — 24 с.: ілюстр. — (Крок до школи).
  • 24. Голота Л., Карпенко В. Я вчу абетку. Я вчусь читати. Я читаю: Кн. для батьків і дітей /Худож. Л.Пономар. — К.: Просвіта, 2001. — 119 с.: ілюстр.
  • 25. Дмитренко А. Психологія сімейного виховання /Дмитренко А., Мамазинська П., Тарновська О. — Чернівці: Прут, 2001. — 208 с.: ілюстр.
  • 26. Загадки з математики для малят /Упоряд. О.Яловська, — 2-е вид. — К.: Редакція часопису «Народознавство», 2001. — 79 с.
  • 27. Калинина И. English 1: Учеб. пособие для детей и родителей: Первая ступень обучения. — Севастополь: ЧП Новиков, 2002. - 46 с.
  • 28. Калинина И. English 2: Учеб. пособие для детей и родителей: Вторая ступень обучения. — Севастополь: ЧП Новиков, 2002. — 46 с.
  • 29. Каролида Т. Секрет слова: Осмьісл. чтение. Техника чтения /Худож. А.Пустовит. — М.: Карапуз, 2001. — 17 с.: ил. — (Карапуз; Вьіп. 11).
  • 30. Коляда М. Настольная книга для заботливьгх родителей. — Донецк: БАО, 2000. — 446 с. — ил. — (Помоги себе сам).
  • 31. Купина Н.М. Погляд на сучасну сім’ю. Освітянин, 2002. - № 1. – С. 20-22.
  • 32. Ліщук В. Материнська школа: Говорити і читати одночасно /Худож. О.Щіхова. — Кам'янець-По- дільський: Абетка-НОВА, 2002. — 103 с.: ілюстр.
  • 33. Ми готуємось до школи без проблем: Читання. Письмо. Математика. Логіка /Худож. І.Начинова, М.Гец, Є.Житник. — X.: Школа: Торнадо, 2002. — 112 с.: ілюстр. — (Крок до школи).
  • 34. Психологічна допомога батькам /Упоряд. О.Глав- ник. Ш К.: Шкільний світ, 2002. — 112 с. — (Психолог. Бібліотека).
  • 35. Харченко А. Підготовка дітей до школи: Прогр.
  • 36. та метод, рек. навч. та виховання дітей, не охоплених суспільн. дошк. вихованням. — Кам'янець-По- дільський: Абетка-НОВА, 2002. — 108 с. — (Дошкільна освіта).
  • 37. Щербань П. Національне виховання в сім'ї: Для батьків, учителів, вихователів. — К: Культурологічне ПП «Боривітер», 2000. — 258 с.: портр.
  • 38. Знциклопедия для родителей первоклассника /Сост. Е.Бельш, КБелая; Худож. Е.Папенина. — М: АСТ, 2000. Ж 484 с.